Ήπιες μορφές κινητικότητας όπως το ποδήλατο προωθεί ο νέος ΚΟΚ.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, με βασικό θέμα την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030.
Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030 αποτελεί μία ολοκληρωμένη πολιτική που έχει ως απώτερο στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% έως το 2030. Και αφετέρου, τη βελτίωση όλων των επιδόσεων οδικής ασφάλειας. Έτσι, μετά την συνεδρίαση, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 έλαβε την θέση του στην εκκίνηση ενός αγώνα που αποσκοπεί που στη μείωση των νεκρών και σοβαρών τραυματιών από τροχαία ατυχήματα μέχρι και 50% με ορόσημο το 2030.
Τι προβλέπει το σχέδιο;
Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 βασίζεται πάνω σε 8 πυλώνες τους οποίους και αναφέρουμε ακολούθως:
– Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο ΚΟΚ
– Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
– Πιο συστηματική Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας
– Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο
– Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
– Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
– Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική ευαισθητοποίησης του κοινού
– Σύσταση ενός καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και θα τα κατανέμει στους Δήμους για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας.
Αυστηροποιούνται οι παραβάσεις.
Ο νέος ΚΟΚ δεν θα τιμωρεί το όχημα, αλλά τον οδηγό, με αποτέλεσμα να μην αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας, όπως και το δίπλωμα οδήγησης, αυτό επανέλαβε η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επίσης Θα εξαιρούνται, ωστόσο, κάποιες παραβάσεις όπως η στάθμευση σε ράμπες ή θέσεις πάρκινγκ για ΑμεΑ.
Παράλληλα θα γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για κάποιες παραβάσεις, οι οποίες είναι οι εξής:
Η υπέρβαση ταχύτητας,
Η μη χρήση κράνους και ζώνης,
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, σε όλα τα μέσα.
Το ζήτημα της αντιμετώπισης ενόςατυχήματος, εγκατάλειψη θύματος, ειδοποίηση βοήθειας.
Tέλος στο σβήσιμο των κλήσεων!
Προτεραιότητα επίσης θα δοθεί και στη συγκρότηση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Αυτή θα έχει ως εξής:
Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.
Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.
Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.
Βελτίωση των δρόμων
Μεγάλη βαρύτητα δίνεται και στην αναβάθμιση της ασφάλειας του οδικού δικτύου. Γιατί πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι και λιγότερα ατυχήματα. Στόχος του ειδικού προγράμματος των 675 εκ. ευρώ είναι να γίνουν σημειακές παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, σε όλες τις περιφέρειες της χώρας. Συγκεκριμένα, οι παρεμβάσεις αφορούν σε 7.000 επικίνδυνα σημεία κατά μήκος του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου.Οι προτεραιότητες που τέθηκαν στη συνεδρίαση της επιτροπής.
Κατά την εισήγησή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η αποδοχή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου σηματοδοτεί την έμπρακτη απόδειξη ότι η βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης, του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις προτεραιότητες της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:
– Έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030
– Επικαιροποίηση και Προτεραιοποίηση δράσεων για την Οδική Ασφάλεια
– Σχέδιο Νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
– Ενημέρωση για το έργο της ερευνητικής υποδομής ENIRISST, με έμφαση στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα εργαλεία χρηματοδότησης υποδομών και τη βάση αξιολόγησης συγχρηματοδοτούμενων έργων
– Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο, ενόψει του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο.
Συνοψίζοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος τόνισε:
«Εγκρίναμε σήμερα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030. Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας. Θέτουμε σήμερα τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη πολιτική η οποία θα διαμορφώσει συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης πεζών και οχημάτων, προωθώντας παράλληλα τις ήπιες μορφές κινητικότητας, όπως το ποδήλατο, με τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής που αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο».
Ο Πρόεδρος της Ε.Ο.Π κ. Διαμαντόπουλος δήλωσε σχετικά με το Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας:
«Οι αποφάσεις της 4ης Συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, έρχεται σε μια στιγμή που ξεδιπλώνεται ομόφωνα ένα Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, μιας δράσης ιδιαίτερα σημαντικής που αφορά όλους τους αθλητές και αθλήτριες της Αγωνιστικής Ποδηλασίας, οι οποίοι καθημερινά διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα επί των δημοσίων οδών, ολόκληρης της χώρας. Με χαρά ακούσαμε ότι το ποδήλατο περιλαμβάνεται στις δράσεις τους Σχεδίου, και η «παιδεία όλων» θα αποτελεί πρωτίστως εκείνο τον παράγοντα που πάνω της θα βασίζονται οι κυριότεροι άξονες του Σχεδίου. Από την πλευρά μας η ορθή οδική συμπεριφορά και ασφάλεια των αθλητών μας, αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα, στο οποίο έχουμε δώσει προτεραιότητα, με την εκπαίδευση όλων των Αθλητών και Αθλητριών που ανήκουν στην δύναμη της Ε.Ο.Π. Μάλιστα κάθε Τετάρτη στο Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο, λαμβάνουν χώρα μαθήματα αθλητικής & οδηγικής παιδείας, καθώς και στις Ακαδημίες Ποδηλασίας των Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα! Ευχή όλου του Δ.Σ. της Ε.Ο.Π. είναι, να σταματήσει η μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων με Αθλητές ποδηλάτες, οι οποίοι καθημερινά, βιώνουν έναν εφιάλτη επιβίωσης, στους δρόμους όλης της χώρας»!
- HomeSlider, Νέα - Ενημερώσεις
- 30 Νοεμβρίου 2022